onsdag 13 januari 2010

På Venicelunch med 7 babes och 3 babys



Denna morgon tog jag bilen till Venice. Det var hur mycket bilar som helst som hade lite samma idé som jag, åka mot havshållet. Det stod nästan stilla stundtals. Det ogillar jag väldigt mycket med LA; bilar och medföljande köer. Det är bara inte klokt, varken för miljön eller humöret. Men ju närmare havet man kommer, så glöms sorger och besvär. Havsluften har den inverkan på mig i alla fall. Venice är en trevlig liten "stadsdel" och jag gillar verkligen Abbot Kinney Blvd. Först mötte jag upp Anna Maria och Helena för en morgonkaffe på härliga Intelligentsia . Super mysigt! Sen gick vi några kvarter bort och fortsatte den redan trevliga dagen med att möta upp resten av lunchsällskapet på mitt favo ställe Gjelinas. Det var många konversationer på gång samtidigt, hela tiden, så som det ska vara på tjejlunch! Ann (Adele), Veronika, Eleni, Helena, Anna Maria, Tonje (Siena) och Johanna (Alma) vid bästa bordet! Efter lunchen promenerade Helena och jag till våra oglamourösa "åk", för att upptäcka att vi faktiskt parkerat precis efter varandra. Fniss! Jag hoppas att vi kan locka in havstjejerna till Hollywood när det är dags för nästa lunchdate. Fast å andra sidan har jag inget emot att återvända till havet snart, även om jag inte direkt såg det, så är det ju där.

1 kommentar:

  1. Tack för idag!
    Härligt att bli kallad för havstjej, jag gillar det:) Måste styra upp nåt snart, antingen om vi kommer till stan eller om vi har en lunch/picnic på stranden.
    Kramar

    SvaraRadera