torsdag 14 januari 2010

Jag har en hobby

I går på tjejelunchen kom fenomenet "hobby" upp på tapeten. När jag var liten och även större så hade alla kompisar en eller fem hobbys. Tennis, ridning, modellflygplansbygge osv.
Jag spelade shack ett kort tag, o slutade. Jag spelade klarinett, ett kort tag och slutade. Jag spelade fotboll, men var rädd att brillorna skulle flyga av varje gång, så ....jag slutade. Alltså jag har aldrig haft en ordentlig hobby. Shopping skulle ju vara det närmaste, men ack så sorgligt att kalla det en hobby. Men nu, snart 40 år ung och jag har ÄNTLIGEN en hobby. Jippi! Min improvteater är min HOBBY! Och vilken rolig och numera njutnigsfull sådan. Meningen är väl att man ska bli glad av sitt intresse, jag är liksom mer än bara glad. Sprudlande, galet, tokigt och skrattigt nöjd, är väl mer rätt formulering på känslorna. Så om någon ber mig skriva i någons "Mina vänner bok" så kan jag nu fylla i raden; Hobby!
Bättre sent än aldrig, är ju ett riktigt bra talesätt.
Och på tal om hobby, så är ju dinousarier Kalles.
På kvällarna har han dinoföreställningar för oss. Först presenterar han det hela som: And nooooooooooooooooow the aaaaaaaamazzzzziiiiing osv. Sen fullkomligt skuttar han av glädje runt i huset. Svårt att fånga pågen på bild helt enkelt! Men roligt har han/vi.

3 kommentarer:

  1. och.... tvärflöjt ej att förglömma.
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Heja Manda vilken kanon hobby! Min hobby ska bli att jogga nu när våren är kommen till Mallis och det spritter i kroppen på mig också.
    kramar åsa

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen hobby men har haft tidigare. Ska också skaffa mig en. Tror att det är viktigt. Kanske att skriva, det är ju faktiskt det roligaste jag vet. Om det kan vara en hobby så har jag en.

    KRAM,
    Jenny

    SvaraRadera