söndag 24 januari 2010

Bög Mamma Kines

Det är mycket snack om gudföräldrar hemma hos oss nu. Maja frågade i går, när hon ska få träffa sin gudmor Josefin igen. Eftersom Kalles gudfar, min bror Erik, är här så kände hon väl sig lite avundsjuk. Jag sa att det lär dröja ett tag, men medan vi väntar på henne, så kollar vi in henne på denna video. Maja var fascinerad, jag med. Jag sa: Ja, det är ju lite på skoj förstår du.
Maja: Vadå menar du? Är det på skoj? Men mamma... hon är ju så fin.
Nu har Jock åkt till Las Vegas TV-mässa, med en portfölj fylld av trevliga programförslag och vi saknar honom redan. Som i natt tex, när lille Max envisades med att vakna en gång i halvtimmen och jag fick ta tag i denna mardrömmsupplevelse själv. En av de värsta saker jag vet, är störd nattsömn. Även om jag har snart 7 års erfarenhet på området, jag vänjer mig aldrig. Och ska sanningen fram, så är det mest Jock som tagit de jobbiga nattpassen. För första gången på 20 år har min man, i alla fall en fin klocka på armen, nu ska han väl inte missa några möten i alla fall. Själv ska jag dricka sju liter kaffe, njuta av solen och träffa Helena på stan.

2 kommentarer:

  1. Men härliga du! Nä nu får jag panik. Är jag den enda som inte kommit och hälsat på!? Jag kommer i vår eller till sommaren. LOVAR! Måste till er och latja m Maja, tatuera mig, bli full med dig och låtsas att jag är LA-star som sig bör! Har mailat dig nyss. Hälsa Anna Anka ( da biatch ) om du träffar´na igen, att en present är på väg som tack för lyx-honungen. Träffade Linchooten igår. Han hade grön tröja och verkade glad men trött på Norge. LA är nog bättre. Hälsa alla!!

    SvaraRadera
  2. Vilket liv du lever Manda!! Anna Anka... Johan är aldrig intresserad av att titta på bloggar jag följer. Ibland kallar jag på honom att han ska komma och titta eller läsa något men INTE. När jag kallade på honom efter Anna Anka-inlägget kom han meddetsamma! Hoppas att hon är trevligare live än vad hon verkar efter den stämpeln hon har fått i svenska media.
    Och nu skriver du att din man är den som tar flest nätter, det ville däremot INTE min man läsa... Undrar varför? Hoppas du överlever din mans bortvaro från hemmet.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera