fredag 8 januari 2010

4:de dagen på improvklassen

Ja, men, nä eller va, fast eller kanske inte?
Så vill jag sammanfatta dagens improvklass. I dag svek självförtroendet faktiskt helt. Då är det inte kul att ens försöka improvisera eller verka lattjo. Det liksom stockar sig i hjärnan och inget roligt kommer ur munnen. Inget roligt alls. Försök själva och improvisera till ordet "Glass" tex. Hur kul känner ni er? Undrar om det finns någon regel att fjärde dagen är krisdagen, ungefär som 7:e året i ett äktenskap tydligen ska vara lite krisartat.
Jag är helt slut efter veckans roliga, intressanta, krävande och övergalna lektionstimmar. Tolv timmar! Ja, då var hälften av första etappen gjord och jag känner mig ungefär som jag gjorde första dagen. Trött och rädd. Hur galet det än låter så är jag glad att jag gör detta! Och jag kan ju inte ge upp nu, det vore inte riktigt likt mig, men jag är bra sugen. Man kan inte plugga in något heller. Eller jag skulle kanske kunna be Jock kasta ur sig ord, som jag ska improvisera till, öva lite liksom som man gjorde med "glosor" när man var liten. Nä, nån måtta får det väl vara. Nu håller vi helg, som de säger.
Och helgen är mycket välkommen, batteriladdning och sen "på det igen" på måndag.
No mercy in Improvland!
Mina fina barn Maja och Kalle var idag extra glada i hågen. De hade sett "Disney on Ice" med klasskamraterna. Skulle nästan inte kunna tänka mig något tristare själv, men de verkade haft skoj.
Kalle hade fått en supercool huvudbonad, som han var mycket stolt över! En Blixtenhatt är ju få förunnat. Fredagar är Jocks middagsdag. Kalle och Jock åkte iväg och provianterade och fick med sig en vacker bukett gula blommor till mig. Kalle valde färgen. Såååååå fina. Tack fina ni! Snart dags för middag på altanen. Jodå, här är det 19 grader och klockan är 18.00. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar