onsdag 30 december 2009

Snapsar, härliga gäster och en xtravagant huvudbonad



I går var det eftermiddagsdrink hemma hos oss. Inbjudan gick ut till svenskkompisar och grannar. Jock hade styrt upp snapsbuffén i hallen. Alla var "tvungna" att halsa en "OP" innan de fick äntra kalaset. Därmed hade han sparkat igång festen på nåt vis! Nannypatrullen Sibi och Roxanna var änglar och styrde upp hackande och fixande i köket, så vi hann få buffé bordet på plats right on time! Piuu! Även Maja hjälpte till....ja, med att kolla så att allt smakade som det förväntades. Vad gjorde jag då, nä men, jag projektledde det hela lite. Well....kanske inte riktigt så lätt.
På bordet vankades bland annat skinka, senap och knäcke till gästerna. Tror vi hade den godaste skinka jag någonsin smakat. Ja, inte för att jag hade något med det att göra, mer än att jag köpte den på "HoneyBaked Ham" och la upp den på en tallrik. Till och med färdigskurna skivor. Vad mer kan man önska sig av en julskinka? Solen sken först, sen blev det så där "svensk midsommarkyla" igen. Filip och Oskar la in charmoffensiven och stal lite värme av Sanna. Men se det räckte inte, Filip var tvungen att gå på värmeljusen för att räta ut sina stackars frusna fingrar. Man borde kanske ha en hederlig gasolvärmare. I LA???? Ja, det verkar inte bättre.
Våra underbara grannar Marilyn och Bill gjorde storslagen entré. Hur stylish är denna kvinna? Jackan är ju underbar! Kommer kräva att få låna den, som den goda granne jag ju är. Blir Bastin utskälld av vår allas supermäklare Pat eller snackar de bara takläckor, husägare mellan? Vad vet jag?
Vad jag vet är, att varje gång Gustaf är på besök, tar han med sig en ny syrra. Denna gång, både Anna och Karin. Så väldigt trevligt! En fin bok fick vi om arkitekturen i Venice av dem och deras lika trevliga vänner som de hade med sig ! Ser förresten fram emot att träffa syster nr tre nästa gång! Jamen så där ja, ett härligt tjejgäng bestående av Jossan, Sara och systrarna Ia och Issa, barikaderade sig på altanen.
Sanna och jag smidde lite planer, med pool och Downtown som kuliss! Min fina dotter Maja visade prov på familjen Ersgårds stora intressen: mode, detaljer och annat lulllull. Hon placerade en juldekoration, lite galant på huvudet och vips hade grannen Charity paxat den till nyårsfesten i morgon. Jojo. Var ska det sluta och framför allt, vad ska jag nu ha på huvudet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar