tisdag 22 december 2009

Lyckohjulsnostalgi och "Sugar in the evening"

Denna dag startade mycket likt andra dagar. Jag går upp och förbereder systematiskt frukosten. I bland känner jag mig som en av Kalles robotuppfinningar. Tag gröten ur skafferi, häll upp den i gryta med vatten. Kok. Hacka frukt till gröt. Klar! Vänd om, rosta bröd. Bre mackor. Pålägg. Klar! Tag upp barn, sätt dem i soffan och göd dem. Klar! Inte mycket omväxling där inte. Men barn gillar ju rutiner så jag bjussar på detta enformiga morgonbestyr, i, ja låt oss säga ca 16 år till. Usch, vad länge det lät när jag väl skrev det. Kanske om 8 år, gör jag brödrostningen först och gröten sist. Vem vet?!
I dag hade Maja "playdate" med ett syskonpar från skolan, de bor i Laurel Canyon, lyckligtvis inte så långt från oss. De har tre hundar, en kanin och grodbebisar. Maja var i paradiset. Jag var glad att jag slapp se grodyngel och åkte glatt iväg med Jock till dagens träningspass på FF.
Ja, Jock brukar ju aktivera sig på vår backyard framför poolen med tillhörande PT, men idag åkte vi gemensamt till gymet. Mysigt på nåt sätt tänkte jag. Då kan vi ju småprata lite när vi snabbgår på bandet. Men se det gick inte, Jock visade sin allra manligaste sida och koncentrerade sig på en sak; träning och endast träning. Där gick jag, helt allena, fylld av bra saker att säga och problem att lösa. Jaja, manligt o kvinnligt, på hög nivå. Efter träningspasset blev det snabblunch och upp en vända på Jocks jobb för att kolla loggor till nya TV program.

Sen var det klappjakt i Glendale Galleria. Största galleria jag har sett. Vi hittade ett Lyckohjul på väg in i en skobutik. Jag har inte sett ett Lyckohjul sen producentskan Nenne Andersson och hennes pappa byggde ett, för vår ZTV show Wimans. Länge sen! Jag provade lyckan denna tisdag. På min lapp stod det; Du får 20 % på skopar nr två som du köper. Jock stöddade till sig och sa: Du måste ta i lite, och så visade han hur en slipsten skulle dras. På hans lapp stod det: Du får 90 % avdrag på par nummer två. Jojo!!
Efter lyckohjulsupplevelsen hittade vi, det vi letade efter; LEGO butiken. Jag gick fullkomligt loss bland legobitarna. Det är ju så trevligt med denna legovägg av små bitar i alla färger. Kalle kommer svimma när han packar upp resultatet. Måste hitta en bra låda där han kan sortera in bitarna.
Svängde in på Target också, för att konstatera att ljusslingor verkar vara slutsålt i Los Angeles för tillfället. Det blir ett försök till Home Depot (typ Bauhaus) i morgon.
Hemma igen, åt vi trevlig middag med våra barn, som för en gång skull berättade om sin dag. Till och med vad de åt.
Medan de stora kidsen pratade på, smög Max ut i köket.
- OhoooOhooo, lät det när han fick syn på mig! Fattas bara! Det var "Sugartime" som bla Johnny Cash skulle sjungit. På hela golvet!

1 kommentar:

  1. Har precis varit hos din mamma och "shoppat loss" och hon berättade just om sockret! Så skoj han har haft också kommer mamma och förstör...

    Ha nu en fantastisk och trevlig JUL och hoppas att du får fina klappar!

    KRAM,
    Jenny

    SvaraRadera