fredag 18 december 2009


Jag borde få rabatt på silkespapper och presentpåsar här i stan. Fast å andra sidan är nog inte min konsumtion i närheten av typ Candy Spelling, Toris mamma ni vet. Hon ju har ett helt rakarns"slå in paket rum". De ni! Jag pressar in påsar, band, snören, tejp, papper och alla andra tillbehör som behövs när man ska till och dona med presenterier, i ett stackars skåp. Nåde den som öppnar skåpet, då rasar allt ut. I dag slussade jag iväg 6 presentpåsar och sorterade mina 5 julklapps presentkort. Det var fri klädsel på skolan, Kalle körde dinousarietröja så klart och Maja fullkomligt älskar sin Michael Jacksson outfit. Känns som om jag fick lön för mödan, ang tröjan. Just det, jag skulle aldrig nämna t-shirten igen, lovade jag ju mig själv. Tycker Maja gör en riktigt bra MJ imitation. När de stora barnen roade sig med knytkalas och julklappsbyte på skolan, så åkte Max, jag och Sibi till Karin o Harry för lunch. Karin bjöd på jätte god lax. Glömmer jämt att man kan laga lax, tack för den påminnelsen. Harry visade stolt upp sina upplysta kamrater i trädgården Rudolf och hans polare Tomten. När jag steg av bilen vid Karins, så hörde jag fåglar kvittra och solen sken, kändes som vår i Sverige. Men så vaknade jag till och kom på att det är ca 6 dagar kvar till julafton. Nu börjar julledigheten för Jock och barnen, detta firar vi med att försöka klä färdigt vår feta amerikanska gran. Halva granen har nu ljussatts i alla fall. Fortsättning följer...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar