söndag 29 november 2009

Weekendbags-mission


Man åker till Palm Springs för att få värme på vintern när man bor i LA. Vad händer? Det spöregnar a la Malmö style! Utomhusyogan inställd. Bra för jag har ändå grym träningsvärk. Ok, vad göra? OUTLETEN!!! Jag är bönhörd! Jock släppte av mig och Max på öknens bästa outlet, Dessert Hills Premium Outlet. Värt ett besök när ni glider förbi i öknen. 2 1/2 times race väntade. Down set go and of we go, eller nåt. Dagens mission var att hitta schyssta weekendbags. Ni vet, fina som ser likadana ut, inte IKEA:s blåa plast kassar som vi brukar packa i. Något mer lyxigt och trevligt liksom. Jag tågade rakt in på TUMI, har hört att här kan man hitta dem. Tro det eller ej, efter flera års letande och snålande, hittade jag tre stycken likadana weekendbags för bra pris. Jag la undan dem för att fundera lite, det tillhör processen "köpa". Sen var Max helt omöjlig och markerade att shopping det är inte hans melodi. Jag förlorade alltså ganska mycket köptid och var istället tvungen att försöka få Max i sömn. 12.30 var han i sovläge, en timme kvar. Ok, prioritering! Köpte dinousariestrumpor till Kalle, en tröja till Jock och sen i slutvarvet hittade jag en tröja/klänning och tights till mig. Tillbaka till TUMI, köpte väskorna. Super nöjd! Misson completed!. Åh så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar