söndag 15 november 2009

Kids club i poolen och armkroksskål


Den fina, väldesignade poolen börjar nu mer och mer likna "kidsclub" på nån resort. Uppblåsbara krokodiler, cyklop, hajar och simringar slåss om plats i vattnet. Dags att helgrensa!
Efter en trevlig lunch på stan och en allmänt fin söndag, dukade Jock upp med ost och bubbelvin på altanen. Helt plötsligt tyckte Jock att vi skulle armkroka när vi drack. Hm? Grabbigt, gymnasietiden eller kanske helt rätt? Jag hängde på, man vill ju inte vara sån. Det hade varit ok med en vanlig hederlig skål också. Jock och jag är inte speciellt "fina i kanten" gällande dryck, men denna sk dryck smakade, ja tänk er tonårsvinet Liebfraumilch, fast 10 resor värre. Vi bytte raskt flaska, då blev det bättre.
Denna gång blev det en vanlig skål. I Sverige när man är på Systemet, då står det små trevliga lappar med text som kryddigt, örtigt, rökigt, surt osv. Att då, som vi ville, hitta ett torrt sprakande vin, så får man gissa lite, eftersom inga ledtrådar gives. Å det gick lite mindre bra denna gång. Jaja, trevligt var det.

4 kommentarer:

  1. hej Manda!

    Är du den Manda som pluggade på komvux i Lund nångång ibörjan av 90 tale`?

    åsa

    SvaraRadera
  2. jaha manda var e nu måndag och tisdag då? här sitter jag på jobbet o undrar varför jag inte kan läsa mer av min favvo bloggerska o hennes LA?? hoppas allt bra, darling! puss

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg. Fast jag inte känner dig har din blogg blivit en favorit.
    Keep up ditt bloggande!

    SvaraRadera
  4. Liebfraumilch... det hade jag nästan glömt. Tänk att jag faktiskt drack det...utblandat med sockerdricka. Allt för att få ett "rus".
    Hoppas att du blir bätter nu med hjälp av alla mediciner.

    Kram

    SvaraRadera