söndag 11 oktober 2009

Rose Bowl Flea Market here we come


I går var det loppisuppvärmning när vi besökte  yardsales, inför det riktiga racet som gick av stapeln i dag. Hela familjen packade in sig i bilen och satte GPS:en på Rose Bowl Flea Market i Pasadena (www.rgcshows.com). Andra söndagen i varje månad tar loppisgänget över Rose Bowl stadion. Jag har aldrig varit på en så stor loppis. Kläder, möbler, mer eller mindre konstiga saker och annat skojsigt. Barnen tyckte också det var kul och höll ut i tre timmar. Maja flöt in stilmässigt i vintagemiljön. Ångrar lite att jag inte köpte denna söta plasthund . Eller denna Hötorgstavla; en släkting till det "gråtande barnet", titta så söt, "det nonchiga barnet". Vi skulle köpa ett datorbord till mig, så jag kan sitta och skriva utomhus. Detta bord tyckte vi var perfekt, såldes mitt framför näsan. Snopet! Kolla vilket fint old school pyssel, Halloween såklart. Mamma gör det hon brukar, jagar pärlor till sina ringar som hon designar och jag gör vad jag brukar, spanar in kläder. Lite dåligt på köpfronten. Köpte en svart kappa med pingvinärmar. Lämnade den på kemtvätt så fort jag kunde, så den visar jag en annan gång. Efter loppisen drog vi till lekplatsen under Hollywoodskylten, på Canyon Lake drive och rastade barn och man.

1 kommentar:

  1. Vilka fina skor Max har på sig! Sådana vill jag ha till August! Ser fram emot att se kappan med pingvinarmar. Jag älskar pingvinarmar!

    SvaraRadera