måndag 28 september 2009

Pyssel, bak o snart är det påsk

Mormor Kari, nanny Sibi och alla barnen har just bestämt sig för att baka cupcakes/muffins, ser mysigt ut. Va falls, Max har missuppfattat det här med "bak" och drar ner kjolen på Maja?! 
Busigast av dem alla, helt klart.
Jag tror faktiskt jag ska smita undan med min nya Mama-tidning som kom på posten. Fin omslagsbild på Ann Söderlund! 
Ibland är det väldigt roligt att kolla vad som händer hemma i svenska småbarnsvärlden, ibland alltså. Ska även passa på att ögna igenom min Halloweenlitteratur. Det vankas halloweenparty för barnen och deras kompisar hemma hos oss. Mamma o jag ska pyssla som tokar till denna tillställning, vi är ju i Halloweenland. Spöken, pumpor och spindlar står på agendan. I LA har det skyltats med pumpor och spindelväv sen en månad tillbaka. Direkt efter halloweenandet är över, åker julprylarna fram. 
Ja det jobbas i ett hektiskt tempo bland dekorationerna over here. Pass på! Snart Påsk!
Så där ja, dags för nybakat, gott o fint!

4 kommentarer:

  1. Skulle man kunna få receptet till dessa fina skapelser. Inga vanliga muffins det där inte... Här vankas barnkalas på fredag och de hade varit fina att bjuda på så skynda hit med receptet! Fina muffinsformar har jag i alla fall. Beställde på Inreda.com, de är såååå fina!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här kan man ju köpa färdig glasyr i stor burk. kanske man kan hemma också. Sen var det strössel i olika former och färger. Och i stort sett vanliga muffins! Kul med kalas vi kommer:)
    kram

    SvaraRadera
  3. Sa mysigt ni har det! Skont att ha avslutat detox och frossa i cupcakes!
    Bea

    SvaraRadera
  4. Ja, kom gärna! Nu ska här göra muffins i fina Rice-muffins-formar.
    Kram

    SvaraRadera